Salgs og leveringsbetingelser

1. Kjøp

Ved bestilling treffes avtale om kjøp først når  bekrefter bestillingen med en ordrebekreftelse. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av BareFilter AS sin database uten manuell kontroll. Ved eventuelle feilaktigheter i f.eks. oppgitt pris, leveransetid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i etterhånd. Vi inngår bare avtaler med myndige personer (18 år).

 

BareFilter AS har full eiendomsrett og salgspant i samtlige varer til kjøpesummen er i sin helhet betalt av kunden.

BareFilter AS (org nr 918034145) eies av Ersland Klimateknikk AS (org nr 917680671)

 

2. Ordre/Bestilling

Ved bestilling før kl. 12.00, vil lagerførte varer normalt ekspederes samme dag. Kjøper er ansvarlig for at det oppgis eventuelle referanser, rekvisisjonsnummer, bestillingsnummer og andre relevante opplysninger som kreves for at levering og fakturering skal skje uten unødig opphold og arbeid.

3. Pris og frakt

Vi benytter PostNord / HeltHjem som våres transpotør

Alle priser på filter til enebolig er oppgitt inkl. mva.

Alle priser på industrifilter er oppgitt inkl.mva.

Filterpakker til enebolig sendes for 105,- med hent i butikk.

4. Betaling

Betaling kan gjøres som kontantbetaling direkte i nettbutikken via Nets eller Faktura på mail. BareFilter har inngått avtale med Factoring Finans.

Standard betalingsbetingelser er 10 dager fra fakturadato. Etter forfall belastes 8,5 % rente pr. år. Ved purring/inkassovarsel påløper gebyr iht. “Forskrift til inkassoloven”. Forbehold om kontantsalg ved mislighold eller dårlig kredittverdighet.

5. Leveringstid

Leveringstiden fra eget lager er normalt 2-4 dager fra mottatt bestilling. Vi tar imidlertid forbehold om at enkelte varer kan bli utsolgt fra lager.

Kjøper er ansvarlig for at korrekt og fullstendig leveringsadresse er oppgitt, for å unngå forsinkelser i leveringen.

6. Garanti

BARE FILTER AS garanterer at de leverte varene ved leveringen oppfyller de spesifikasjoner som gjelder for varene i henhold til ordrebekreftelse. Garantien omfatter kun fabrikasjonsfeil og ikke følgeskader. Forøvrig gjelder kjøpslovens bestemmelser.

7. Reklamasjon

Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer eller feil ved leveransen, skal rettes skriftlig gjennom "Kundeservice". Det er viktig at du registrerer saken i kontaktskjema, du kan også benytte mailadressen: kontakt@barefilter.no   Du får da svar fra en av våre saksbehandlere snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette fra saksbehandler. 

8. Retur og angrerett

Retur som skyldes feil/mangler hos leverandør skjer på leverandørens bekostning.

Øvrig retur: Spesialbestilte varer tas ikke i retur dersom varene er etter kjøpers beskrivelse (filterklasse og dimensjon).

Retur av standardprodukter: Skjer kun etter avtale med BARE FILTER AS, kundeservice. kontakt@barefilter.no  eller tlf 47 14 5000

Skulle du ha fått feil filter fra oss så tar dere kontakt og vi sender dere nytt filter og vi sender deg en retur lapp for det filteret som var feil vederlagsfritt.

Angrerett: Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt.

jeg vil levere/retunere en vare.

Du betaler bare 105 kroner for returfrakten. Kostnaden reguleres i etterhand på refusjonen av kjøpet.


10. Uavhentet pakke

Pakker som blir sendt ut og som ikke blir hentet av kunden kommer da i retur til BareFilter. Vi tar da varene inn på lager igjen og

fakturerer da kunden for 2 fraktoppdrag (tur/retur) som er våres utgifter på dette. Samt et gebyr på 150 kr for håndtering og tilbakeføring av produkt til lager.

10.Hva hender hvis mine varer blir forsinket?

Hvis det oppstår en forsinkelse av en leveranse så skal vi melde om dette gjennom en e-postmelding. Som kunde har du alltid muligheten til å heve kjøpet ved leveranseforsinkelser. Vi vil gjøre alt i vår makt for å fullføre din bestilling.

11. Pengene tilbake?
Oppgi tydelig og nøyaktig ditt navn, ordrenummer, adresse og telefonnummer og et komplett kontonummer når du sender en vare i retur til oss uten returskjema. 

12. Kan jeg avbestille?

Ønsker du å avbestille din bestilling vil vi at du ringer vår kundetjeneste på 47 14 5000. Vi kan ikke alltid stoppe en bestilling da den ofte direkte er klar for pakking og er kommet for langt i utsendelse prosessen.

Som kunde har du rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du har tatt imot varen og uten noen spesiell grunn. Dette forutsagt at varene er ubrukte og emballasjen er hel og i uforandret tilstand. Dvs. Ubrukt  og ikke ødelagt eller skadet. Dersom pakken er uavhentet og kommer i retur til oss, frafaller deres reklamasjonsrett.

 

 

13. Passiv Handling.

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 150, for å dekke våre håndteringskostnader.

 

14. Tvister

Alle rettsspørsmål som måtte oppstå skal bedømmes i henhold til norsk lov.

 

Sist endret: 9. Des. 2018