Kontakt oss ikon

Kontakt oss

Finner du ikke svar på det du lurer på? Ring oss på
+47 47 14 5000 eller send oss en e-post til kontakt@barefilter.no


Send Melding
Live chat ikon

Live Chat

Ønsker du rask support? Vi er tilgjengelig på Chat fra klokken 07:00 - 21:00 alle dager. Vi ser frem til å hjelpe deg!


Start Chat
Pakkesporing ikon

Pakkesporing

Lurer du på hvor langt leveransen din har kommet? Sporpakken din med et sporingsnummer gjennom PostNord eller ring oss for mer informasjon.


Spor pakke

BareFilter.no er Norges største nettbutikk for ventilasjonsfilter med 30 000 produkter fra våres leverandør i Norge Interfil AS  .Hos oss får du også  alltid gratis frakt på alle ordre over 800,- 

BareFilter er også gøntpunkt sertfisert

For oss er det viktig at du er fornøyd når du handler. Vi har fokus på gode priser og rask levering.

Informasjon om selskapet

BareFilter.no AS
Foretaksnummer: NO918034145MVA
Selskapet er registrert i Brønnøysundregistrene, og er et aksjeselskap

Post- og fakturaadresse:
BareFilter AS
Valevegen 22
5451 Valen
Norway

Kontaktinformasjon:Mobil:47145000-
kontakt@barefilter.no er den raskeste måten å komme i kontakt med oss på!
E-post: kontakt@barefilter.no
Telefon: +47 47145000 

Besøksadresse:
BareFilter AS
Valevegen 22
5451 Valen

Barefilter AS
Barefilter ASeies i dag av og er en del av Ersland Klimateknikk AS 

org nr.917680671

Nei du trenger ikke konto for å handle hos oss.

Konto blir opprettet etter en handel,og du vli da få en innloggings informasjon der du har oversikt over dine kjøp abbonnement osv.på "min side"


Vist du ønsker å handle uten å oppgi din e-post kan du benytte gjestekonto.

Eller om du ikke husker passord på siden kan du også handle på gjestekonto, men da får du ikke innlogging der du ser hva du har handlet tidligere. så det anbefales å benytte din konto dersom du har en fra før

Her kan du sjekke status og pakkesporing på betalte ordre, se tidligere kjøp, endre dine personopplysninger og adresser, og du kan henvende deg til kundeservice. Når du er logget inn på "Min side" vil du finne en oversiktlig meny som leder deg videre til de ulike funksjonene.

Bare filter AS er et relativt nystartet firma med lang erfaring innen ventilasjonsteknikk.

Kjell som startet firmaet begynte med ventilasjon i 1985 og har siden det jobbet med ventilasjon. alt fra montasje-service på "alle merker" har også jobbet direkte for aggegat produsenter er også godkjent kl 1 på kjøl i tilleg til dette så har jeg også drevet med innregulering av anlegg.

Etter mangen år ute i feltet så ønsket jeg en hverdag der det ikke ble så mye reising og såg derfor behovet med å levere filter til kunder i Norge.

Siden jeg hadde den fordelen med produktkjenskap kan vi si at vi er gode til  bisåt kundene våres litt bedre en våres konkurenter med hjelpe kundene med filter.

Pr i dag så er vi 2 stk som er på kontoret med pakking  og kundeservice.

Våres mål er innen noen få år å bli den største nettbutikken på filter til private i Norge.

Skulle dere ikke finne filteret som passer deres maskin så ta kontakt med oss. 
Våres leverandør ha ca 30 000 artikler så vi kan ikke legge inn alle desse. 
Fabrikken lager også filter etter ønsket mål fra dere, så vi kan garantert hjelpe dere slik dere får filteret dere ønsker.
Det fikser vi lett,da vi mest sansyleg har en partnerer i ditt distrikt som kan hjelpe dere. 
Skriv navnet deres i adressefeltet og trykk “send” da går det en ordre til nærmeste partner i ditt distrikt. Dere får da en bekreftelse på dette. Teknikker vil da ta kontakt med dere for å avtale et service besøk til fastpris. Alle teknikker har lang erfaring og kan utføre service alle merker. 
Bare filter AS står for faktureringen til kunde. 
Som filterkunde får dere rabatt på service og deler.
Dersom dere skal selge huset eller vurderer å kjøpe kan våres teknikkerer komme med en uavhengi rapport på deres ventilasjonsanlegg, slik at ikke problemer oppstår etter kjøp/salg. Dette sikrer dere at maskinen fungerer som den skal. 
Fyll ut skjemat på forsiden å skriv at dere ønsker en sjekk i forbindelse med med evt kjøp eller salg.
Ja i tillegg til nettbutikken så har vi avtaler med teknikkere med lang erfaring innen serviceoppdrag. 
Dersom dere har et anlegg med Varmepumpe så har teknikker F-gass godkjenning for dette. 
Vi er en sammenslutting ang innkjøp av filter for å ha noe av dei beste filtera og pris på markedet.
For å klare å holde konkeransdyktige priser på filter så har vi utviklet et nytt programm  slik at vi ikke trenger og handterer ordrene mer en nødvendigt, da dette blir kodet rett i våres programm. Både med abbonomang ,service-partnerskap-faktura osv. Hele butikken er skreddersydd for denne bransjen og bygget opp fra bunnen av med avansert koding.

Vi har åpen telefon fra Mandag-fredag 0800-1600

Chatt alle dager fra 0800-20.00


Vi er opptatt av miljøet, og satser derfor kun på kortreist  norskproduserte produkter.

Alle våre varer kommer i fra Skjåk i Gudbrandsdalen.

Vi er selvsagt medlem av Grønt Punkt Norge.Relatert bilde

De aller flest maskiner har en reset knapp for filtertimer denne går på innstilte måneder og må manuelt resettes på feks 6-12 mnd. Se bruksanvisning for ditt anlegg. 
Skulle dere få problemer med dette så ikke nøl med å kontakte Bare filter AS. 
Dersom dere er kunde får du gratis support. 
Skulle dere trenge hjelp eller opplæring på dette så har vi teknikkere som kommer å hjelper deg med dette til en fastpris.
Dette kan skyldes flere årsaker.Har dere et ventilasjonsanlegg med fukt sensor så kan denne registrere dette for å så geare opp anllegt og bli kvitt fukt. Har dere et anlegg med innebygget varmepumpe så kan dette også skyldes høg innblåsingstemperatur, Tilluftsviften vil da geare opp slik at maskinen ikke får pressostatfeil for trykk og temperaturer henger sammen.
Dette er en feil som har koblet ut kompressor pga høgtrykk i anlegget deres,slik at den verken varmer eller kjøler. prøv med manuell resett,dere finner en knapp på maskinen for dette,skulle feilen komme tilbake så ta kntakt med oss. Dette er også en feil som “kan” fikses på en enkel måte når en vet hva en skal se etter. Her kan vi hjelpe med tips over telefon da vi har lang erfaring med slike alarmer.
På ventilasjonsanlegget deres så er det et elektrisk varmebatteri, det kan hende at branntermoststen/overoppheting er koblet ut. 
Til varmebatteriet er det en reset knapp, trykk inn den for å se om maskinen da varmer. 
Skulle den ikke varme kan det også være noe galt med styringen til varmebatteriet. 
Er du filterkunde så får dere gratis support,eller et teknikker hjem til dere for å sjekke dette til en fast pris.
Ventilasjonsanlegg med innebygget varmepumpe,skulle dere slite med liten effekt på varme og evt. kjøling, så bør dere ha en teknikker til å se på maskinen, dette er pga mest sansyneleg kan denne feilen skyldes noe på kjølekretsen evt. deffekte følerer som gjør at ikke kompressor får startsignal. 
Som filterkunde får dere da rabatt på reservedeler.
Ring eller send en mail til Bare filter så setter vi deg i kontakt med en teknikker som har lang erfaring på dette. 
Vi tilbyr også vedlikeholdsavtaler på anlegg til Boligventilasjon til fastpris.
Husk at dere som har en maskin som er av nyere dato, dere kan og bør få en uavhengi test av deres anlegg slik at feil oppdages før garantien utløper på deres anlegg, ta kontakt og vi sender en teknikker til dere som kommer med en utvidet testrapport,med dette kan dyre repparasjoner oppdages før garantien utløper.
Vi har ikke varmtvann til å dusje og luften som blåser inn i huset er iskald. 
Da er vi sikker på at her går ikke kompressor som den burde,se på menyen om det er noen alarmer som Pressostatfeil (manuell reset). 
Sjekk også om det kan være en deffekt føler (må byttes). 
Sjekk også om det er feil på en vifte, som gjør at dere får pressostatfeil. 
Sjekk også om det er fFeil på avrimingfunksjonen, se om det er is inne i maskinen. 
Skulle noen av desse feilene være hos dere så kan du kontakte Bare Filter AS. 
Som kunde kan du også ringe kveld/helg dersom dere har kald vann.(med lang erfaring på slike anlegg kan mye løses pr tlf) Da ikke alle feilsøkingtips blir lagt offentlig.
Dersom dere har flere anlegg så får dere en pakkepris på filter. 
Dere kan også få samlefaktura eller til hver enkel beboer. Vi tilbyr også rabattkoder for deres boretslag dersom dere ikke ønsker et felles bestilling, ta kontakt oss så får dere en kode til deres boretslag. 

Ja dette var noe nytt..

Vi ønsker loyale kunder og tilbyr derfor 5%rabatt ekstra hvert år til våres abonnement kunder og 20% rabatt som er max.

Ja vi har mangen referanser.

Vi har pr i dag leveranser til boretslag som tilsvarer omlag 26 000 boenheter.

Ta kontakt dersom deres boretslag/sameie ønsker referanse

Ta kontakt så får dere en unik rabattkode til deres boretslag.

Jo flere som handler jo mer penger er det å spare

Dersom deres boretslag /Sammeie har fått rabattkode da tagger vi produkta slik at når dere er i nettbutikken kan dere søke opp deres rabattkode. Da kommer produktene som er tilknyttet deres boretslag fram,slik at det blir enkelt for dere å velge riktigt filter

Fyll ut skjemaet nedenfor og dere får svar innen kort tid.

(eller kontakt skjema på forside)

Ved bestilling før kl. 12.00, vil lagerførte varer normalt ekspederes samme dag. Kjøper er ansvarlig for at det oppgis eventuelle referanser, rekvisisjonsnummer, bestillingsnummer og andre relevante opplysninger som kreves for at levering og fakturering skal skje uten unødig opphold og arbeid.
Når du har gjennomført din bestilling vil du få du en ordrebekreftelse sendt til den e-postadressen som du oppgav ved bestillingstilfellet. Du får også en e-postmelding når din leveranse sendes. I meldingen finner du ditt sporingsnummer (kolli-nummer), samt en lenke som gir deg muligheten til å se hvor din forsendelse befinner seg.
Dersomt filteret blir bestilt, men ikke hentet på postkontoret vil filteret bli sendt tilbake til BareFilter og dere må da betale frakt for tur retur som er 196kr
Fortvil ikke, ta kontakt med Barefilter.no og vi sender det på nytt,husk da at frakten tillkommer på nytt
Leveringstiden fra fabrikk er normalt 1-3 dager fra mottatt bestilling. Vi tar imidlertid forbehold om at enkelte varer kan bli utsolgt fra lager. 
Kjøper er ansvarlig for at korrekt og fullstendig leveringsadresse er oppgitt, for å unngå forsinkelser i leveringen.
Om det oppstår forsinkelser på din leveranse vil vi melde fra om dette via e-post. Som vår kunde har du alltid rett til å heve kjøpet ved forsinkelser. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen - f.eks. hvis en av våre leverandører ikke kan fullføre sine forpliktelser til oss. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss fra all erstatning til våre kunder gjeldende forsinkelser av leveranser.

Hverdager har vi telefontid fra 0800-1700

chat er på alle dager fra 0800-2000

ja det er bare å ringe oss på tlf 47 14 5000 så hjelper vi deg.

Vi sender alle våre forsendelser i hele Norge med PostNord.  Utleverings butikken vil sende deg en SMS og en e-postmelding til den e-postadressen du oppga ved bestillingstilfellet. I meldingen finnes ditt sendingsnummer (kollinummer), samt en lenke som gjør det mulig for deg å se hvor din pakke befinner seg.

Hvis du ikke har fått en e-postmelding anbefaler vi at du kontrollerer ditt spam filter for å se om vår E-post melding har havnet i den. Om du har oppgitt feil E-postadresse ved bestillingstilfellet eller helt enkelt ikke har fått noen e-postmelding, kan du alltid kontakte oss så finner vi fram ditt kolli-nummer.


Når du handler hos BareFilter AS får du melding om utlevering av din bestilling med en SMS til mobiltelefonen i stedet for hentelapp. Dette gjør at du kan hente pakke en dag tidligere enn med den tradisjonelle hentelappen! 
 
Slik fungerer SMS-melding! 
- Skriv in ditt mobiltelefonnummer ved bestillingstilfellet når du skriver inn dine personopplysninger. 
- En SMS sendes til deg samme dag godset ankommer utleveringsstedet.
- Om dine pakker ikke er hentet etter tre dager får du en påminnelse via SMS.
- Om pakken fortsatt ikke er hentet ut etter totalt 14 dager så vil din pakke bli returnert til oss. Glem ikke at du må legitimere deg når du skal hente din forsendelse.
Dersomt filteret blir bestilt, men ikke hentet på postkontoret vil filteret bli sendt tilbake til BareFilter AS hvor dere må betale våres fraktkostnad
Fortvil ikke, ta kontakt med Barefilter.no og vi sender det på nytt,husk da at frakten tillkommer på nytt
Leveringstiden fra fabrikk er normalt 1-3 dager fra mottatt bestilling. Vi tar imidlertid forbehold om at enkelte varer kan bli utsolgt fra lager. 
Kjøper er ansvarlig for at korrekt og fullstendig leveringsadresse er oppgitt, for å unngå forsinkelser i leveringen.

Om det oppstår forsinkelser på din leveranse vil vi melde fra om dette via e-post. Som vår kunde har du alltid rett til å heve kjøpet ved forsinkelser. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen - f.eks. hvis en av våre leverandører ikke kan fullføre sine forpliktelser til oss. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss fra all erstatning til våre kunder gjeldende forsinkelser av leveranser.

Vi ser over hver forsendelse før den sendes. Skulle varen enda være skadet eller feilhåndtert når den kommer, så tar vi hånd om feilen uten ekstra kostnader. Har BarefFilter AS konstatert at produktet er feilhåndtert eller skadet så bytter vi ut den

Vi har alle filtera på lager, alle bestselgerene har vi på eget lager og varere som det ikke selges mye av har vi på sentrallager, alle varene blir pakket og sendt samme dag (kvardager)

Skulle det vere at vi går tom på lager vil dette vises på produktsiden

"ikke på lager"

Normal leveransetid er innen 2-4 dager (Mand- fred) etter at vi har mottatt din bestilling. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandør, kan leveransetiden bli 1-3 dager lengre. Melding om eventuelle avvikelser fra den normale leveransetiden (eller avviksinformasjon på vår nettside) får du i samband med ordrebekreftelsen. Du har i forbindelse med kjøpet muligheten til å avstå alternativt endre din bestilling.

Frakt HeltHjem/PostNord
Bestillinger leveres som pakkepost. Det innebærer at godset sendes til din nærmeste Post i Butikk hvor du henter pakken. 

Når din leveranse ankommer til ditt utleveringsted  vil det bli sendt en SMS-melding til deg. Det er derfor viktig at du oppgir ditt korrekte mobilnummer ved bestillingen. Pakker som ikke hentes ut vil etter 14 dager bli returnert til avsender.


Handler du for mer en 800,- er frakten gratis "hent pakken i butikken" Frakten i handlekurv går i o,- når beløpet overstiger 800,-

Ønsker du personleg hjemlevering koster dette 185,-

Bedriftspakker koster 215,-

For ordrer under 800,- er frakten 105,-

alle prisene er inkl mva

Vårt ønske er at det skal være enkelt for våre kunder returnere en vare for bytte eller for heving av kjøpet. Har du noen spørsmål som gjelder vår håndtering av returen er du velkommen til å kontakte vår kundeservice slik at vi kan hjelpe deg. returadresselapp. 

Vi refunderer ikke egne betalte portoavgifter på returer.  


Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 150, for å dekke våre håndteringskostnader.

Hvis dere har et abonnement kommer det faktura på dette i etterkant når dere har fått filteret.
Ved kjøp av filter kan dere benytte dere av disse betalingsalternativene:
  • Visa, MasterCard
  • NetAxept
  • Faktura
  • Maestro
  • Vips
Standard betalingsbetingelser er 10 dager etter fakturadato. Etter forfall belastes 12% rente pr. år. 
Ved kontantbetaling som med bla.VISA Ved purring/inkassovarsel påløper gebyr iht. “Forskrift til inkassoloven”. 
Forbehold om kontantsalg ved mislighold eller dårlig kredittverdighet.
BareFilter AS(Org.nr: 918034145) bekrefter bestillingen med en ordrebekreftelse. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av BareFilter sin database uten manuell kontroll. Ved eventuelle feilaktigheter i f.eks. oppgitt pris, leveransetid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i etterhånd. Vi inngår bare avtaler med myndige personer over (18 år).

Oppgi ditt bankkontonummer. 

Vi refunderer ikke egne betalte portavgifter på returer. Om du ikke har en returadresselapp skal du kontakte vår kunderservice slik at vi kan hjelpe deg med en ny returadresselapp.


Betal sikkert med kredittkort! All informasjon sendes kryptert via SSL slik at ingen utenforstående kan lese kortopplysningene. Vi aksepterer Visa og MasterCard. Ingen ekstra gebyrer tilkommer ved kredittkortkjøp.

Kortbetalingen håndteres av vår partner Nets som er en ledende aktør innen dette området.


5. Reklamasjonsrett

BareFilter AS følger konsument kjøpsloven. Reklamasjonsrettigheter dekker bare opprinnelige feil, dvs. feil som var med i varen ved leveranse. Din følgeseddel er for enkelhetens skyld din kvittering. Den skal ligge i selve pakken.

BareFilter tar ikke ansvar for følgeskader ved montering av feilaktige eller feil leverte varer. En eventuell erstatning for feilaktige eller feil leverte varer er begrenset til varens innkjøpspris hos vår leverandør.

Ta vare på kvitteringen da dette kreves ved en reklamasjon.Ønsker du å reklamere en vare ber vi deg kontakte BareFilter AS sin  kundeservice via kontakt@barefilter.no

BareFilter følger lovverket og Forbrukerombudets anbefalinger ved en eventuell tvist.


Du betaler bare 98 kroner for returfrakten, kostnaden reguleres i etterhand på refusjonen av kjøpet

Hvis du ikke har returfraktseddelen eller at den er eldre enn 60 dager, MÅ du ta kontakt med BareFilter kundeservice slik at vi kan sende deg en ny returfraktseddel.

Du har angrerett iht. angrerettloven. Om du vil utnytte din angrerett skal du gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra den dagen du tok imot varen eller en vesentlig del av denne. Varen skal leveres tilbake til oss i samme uforandrede tilstand som du fikk den. Du står selv for returfrakten og vi vill innen 30 dager fra det vi tatt imot varen betale tilbake kjøpesummen.
Når du mottar varen(e) du bestilte er det viktig at du umiddelbart kontroller pakken(e). Skulle emballasjen være skadet må du melde fra om dette direkte til vårt fraktombud, alternativt fraktbilsjåfør. Ta alltid vare på den bekreftelsen du får på at ditt gods er skadet.

En cookie, eller "informasjonskapsel", er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin, nettbrett eller mobiltelefon når du besøker et nettsted. Dette er en standard teknologi som brukes av de aller fleste nettsteder til alt fra å holde deg innlogget, holde styr på handlekurven din, innhente statistikk og tilpasse brukeropplevelsen til den enkelte bruker.

Du kan enkelt blokkere for cookies via innstillingsmenyen i din nettleser dersom du ikke ønsker at cookies skal lagres på din enhet. NB! Vær oppmerksom på at mange nettsider ikke vil fungere optimalt hvis du blokkerer for cookies. 

Det er også ganske enkelt å slette cookies som du tidligere har akseptert. I de vanligste nettleserne for PC kan du bruke hurtigtast CTRL + SHIFT + DEL for å komme direkte til den rette menyen. Hvis ikke hurtigtasten virker i din nettleser kan du følge linken for din nettleser under:

Her er en oversikt over cookies på våre nettsider:

Lokale cookies: 
Dette er cookies som brukes for at nettsiden skal huske dine valg på siden og for å holde deg innlogget når du logger inn. Denne informasjonen lagres ikke og de fleste av disse cookiene blir slettet når du lukker nettleseren. Enkelte av disse er imidlertid faste cookies. 

Google Analytics: 
Google Analytics er en analysetjeneste levert av Google.inc. Det samles informasjon om hvilke sider du besøker på vårt nettsted, hvor lenge besøket ditt varer, antall besøk og hvilken link fra hvilken side du fulgte for å komme til vår nettside. Innhentet informasjon behandles av Google og brukes til å generere besøksstatistikk og rapporter som kan vise oss hvordan våre kunder bruker nettsiden. Vi bruker denne tjenesten for å analysere bruken av nettstedet vårt. 

Google: 
Det settes også cookies fra Google i forbindelse med at vi bruker en søkemotor levert av Google. Det innhentes informasjon om søkeord og hvilke søkeresultater det klikkes på. Google bruker informasjonen til å forbedre søkemotoren. Informasjonen kan også brukes til å nå deg på andre nettsider med tilbud fra oss via Google Doubleclick. 

Emarsys: 
Emarsys er en markedsføringspartner som vi bruker til å sende nyhetsbrev og lage annonser i. Emarsys viser deg også produktanbefalinger rundt om på nettstedet vårt. Data som lagres er epostadresse, ja/nei til nyhetsbrev, produkter man kikket på og produkter man har handlet. Informasjonen behandles av Emarsys Ltd. 

Criteo: 
Innhenter informasjon om hvilken side du kommer fra og om hvilke sider du besøker på vårt nettsted. Informasjonen behandles av Criteo Inc og brukes for å verifisere innkommende trafikk fra reklamebannere på andre nettsteder og til å generere rapporter over dette til oss. Informasjonen kan også brukes til å nå deg på andre nettsider med tilbud fra oss. 

Facebook: 
Cookies fra Facebook settes kun hvis du tidligere har besøkt Facebook eller bruker en Facebook-funksjon eller link på vår nettside. Disse cookiene brukes av Facebook-funksjonene på nettsiden vår, slik som "like"-knapp, kommentarfelt og innlogging via Facebook. Informasjonen kan også brukes til å nå deg på Facebook med tilbud fra oss. 

Zendesk Chat: 
Dette er vår chattetjeneste som du finner rundt om på nettstedet. Starter man en chat vil det i tilfelle innhentes informasjon som kan identifisere deg for vår kundeservice. 

Sitegainer: 
Analyseverktøy som hjelper oss å måle hvordan endringer av nettsiden påvirker brukervennligheten. Det innhentes informasjon om hvilke linker som klikkes på og hva som kjøpes. Informasjonen behandles av Sitegainer, som sammenstiller rapporter til oss. 

Retargeting cookies:
Enkelte av våre reklamepartnere kan sette cookies fra tredjepart til bruk i forbindelse med retargeting. Vi benytter følgende Google Analytics Advertising funksjonalitet: Remarketing med Google Analytics. Du kan styre dine annonseinstillinger her https://www.google.com/settings/ads/ og dine annonseinstillinger for mobil apps her: https://www.google.com/ads/preferences/html/mobile-about.html

Trustpilot:
Cookies fra Trustpilot settes kun hvis du besøker eller tidligere har besøkt deres nettside. Informasjonen brukes av Trustpilot A/S og brukes i forbindelse med rating av vår nettside. 

Whatsbroadcast
Cookies fra Whatsbroadcast settes kun for å lagre valget ditt om du ønsker push-varsler eller ikke. Informasjonen lagres av Whatsbroadcast. 

Listagram
Cookies fra Listagram settes for å huske popups, og sikre at de ikke vises for ofte. Informasjonen lagres av Listagram.

Vi samler inn personopplysningene du oppgir, for eksempel når du bestiller varer, kontakter kundeservice eller deltar i konkurranser. Personopplysningene du oppgir kan for eksempel inneholde kontaktinformasjon, fødselsdato og betalingsinformasjon.

 

Hva bruker vi de personlige opplysningene dine til?

Vi kan komme til å bruke personopplysningene dine til følgende formål:

For å opprette og håndtere din personlige konto hos BareFilter 

For å behandle bestillinger og returer

For å sende SMS med leveringsstatus

For å kunne kontakte deg dersom det skulle oppstå problemer i forbindelse med leveringen av varene dine

For å kunne svare på spørsmål og informere deg om nye eller endrede tjenester

For å sende markedsføringstilbud som nyhetsbrev og SMS

For å håndtere kontoen din ved å utføre kredittkontroll

For å analysere opplysningene slik at vi kan sende deg relevante markedsføringstilbud og informasjon

For å sende deg spørreundersøkelser som gir deg muligheten til å påvirke tilbud og tjenester

For å teste og forbedre systemene vi benytter for å tilby tjenester

For å forebygge misbruk eller feil bruk av tjenestene våre

Vi vil bare beholde opplysningene dine så lenge det er nødvendig for å utføre tjenestene ovenfor, eller så lenge loven pålegger oss å beholde dem. Etter dette vil dine personopplysningene slettes.


Opplysningene vi samler inn om deg lagres på Webhuset som kryptert fil. utføres i samsvar med gjeldende lovverk
De personopplysninger vi lagrer ved kjøpet beskyttes mot inntrengning fra eksterne nettverk og håndteres i henhold til bestemmelsene i personopplysningsloven. 

Bare Filter As bruker SSL (Secure Socket Layer) som er en protokoll for sikker overføring av data via internett (eller andre nettverk)

En protokoll er en samling regler og prosedyrer for hvordan informasjonen (data) skal behandles. SSL-protokollen behandler data på flere ulike måter og «kaster om» informasjonen. Dette gjøres for at informasjonen skal være lesbar under overføringen mellom PC-er/servere. Denne «dataomkasting» kalles kryptering. Når informasjonen tas imot hos mottakeren ser SSL til å «sette tilbake» data i opprinnelig ordning, gjør en kontroll på at avsenderen er korrekt (Server Authentication) og kontrollerer dessuten att informasjon ikke har blitt forandret under overføringen (Message Integrity). 

SSL bruker digitale sertifikat for å kontrollere sender, mottaker eller både sender og mottaker av dataoverføringen. Et digitalt sertifikat er et «verktøy» som brukes for å koble informasjonen om et individ eller organisasjon til en så kallet «public key» (offentlig nøkkel) med to formål:

- Alle SSL-sertifikat til internett håndteres av foretak som er sertifiserte utgivere av sertifikat. Dette medfører også at alle SSL-sertifikat er unike og korrekt utgitt. Alle som søker om SSL-sertifikat må bestyrke sin egen eller sin organisasjons identitet for å få kjøpe et SSL-sertifikat 

- For konsumenter er det eneste kravet for å bruke SSL at nettleseren klarer SSL, noe de to mest brukte nettleserne Internet Explorer og Firefox klarer av siden mange programversjoner tilbake. Dessuten kreves det at SSL ikke er avstengt i innstillingene for nettleseren. 

Du har rett til å få følgende informasjon om dine registrerte personopplysninger:

- utdrag av registrerte opplysninger.
- at registrerte opplysninger endres. 
- at registrerte opplysninger slettes.

Når du handler på BareFiter.no oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti- og returhåndtering. Denne historikken slettes ikke og er også tilgjengelig for deg på "Min side". Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også IP-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen.

Av sikkerhetshensyn krypterer vi alle bankkontonumre som lagres hos oss. Kredittkortnumre oppbevares ikke hos oss, men hos vår betalingspartner NETS. Dette er for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.

Vi samler også inn og oppbevarer loggdata om hvilke kategorier og produkter våre kunder klikker eller søker på, for å kunne lære hva våre kunder er opptatt av samt forbedre produktutvalg og tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å vise deg relaterte produkter eller sende deg relaterte tilbud (dersom du eksplisitt har bedt om dette). Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging.

Nettsiden benytter cookies.  

BareFilter.no selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart. En tredjepart får kun innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre bestemte tjenester for BareFilter.no. Det inngås strenge avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i slike tilfeller. Relevante opplysninger som er nødvendig for å gjennomføre handelen deles med betalingspartner og transportør.

Hos bare Filter AS  ønsker vi å gi deg så mye kontroll som mulig med dine private opplysninger, og derfor kan du til enhver tid gå inn og endre eller slette deg under din profil i min side., eller du kan kontakte oss. Det er den eneste informasjonen vi lagrer om deg og du står til full rådighet å redigere eller slette den når som helst. Informasjonen er kun til bruk for oss å gi deg relevante informasjon om ønskelig. Den utlevers ikke til en tredjepart eller andre samarbeidspartnere. 

BareFilter AS arbeider for å ivareta ditt personvern når du benytter deg av våre tjenester. Derfor har vi utarbeidet en policy for hvordan personopplysningene dine skal behandles og beskyttes.

Personlige opplysninger er enkeltopplysninger om faktiske eller personlige forhold omkring en person eller en person som det er mulig å identifisere. Dette gjelder f.eks. navnet ditt, telefonnummeret, adressen og alle opplysninger du gir når du registrerer deg eller oppretter en kundekonto.

Vi har gjennomført tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte opplysningene dine slik at de ikke forsvinner, manipuleres eller at uautoriserte personer får tilgang til dem. Vi tilpasser kontinuerlig sikkerhetstiltakene til den teknologiske utviklingen. For at kortkjøp skal være så sikkert som mulig hos oss, sendes all informasjon i kryptert form. Dette innebærer at informasjonen passerer gjennom en sikker tilkobling og at dine personlige opplysninger ikke kan leses av eksterne parter. Ved kortkjøp samarbeider vi med en autorisert betalingsformidler som hjelper oss med å kontrollere at kortet er gyldig for kjøp direkte mot banken din. Vår betalingsformidler behandler kortinformasjonen på korrekt måte i henhold til den internasjonale sikkerhetsstandarden SSL. Dette innebærer at kortopplysningene dine håndteres på en svært sikker måte. Når du handler med kort forbeholder vi oss retten til å foreta en personkontroll.

Vi arbeider for å forbedre våre rutiner, og ønsker et godt forhold til kundene våre. 

Dersom du ser noe som bør forbedres på siden, om noe er feil med leveranse eller filter. 

Ta gjerne kontakt med vår tekniker Kjell.

Mob: 47145000

E-mail : kontakt@barefilter.no

Kanskje vanker det en liten oppmerksomhet.

Det som kjennetegner et dårlig inneklima, vil ofte være forhold som: 

  • en eller flere plages av eller opplever ubehag ved inneklimaet 
  • innendørs røyking 
  • høy luftfuktighet og/eller synlige fuktskader i boligen 
  • dårlig renhold eller støvtørking 
  • feil innetemperatur (oftere for høy enn for lav.) 
  • for astmatikere/allergikere representerer kjæledyr og fugler inne en økt risiko 
  • avdampning fra materialer, husholdningsprodukter, hobbyartikler m.m. 
  • mangelfull ventilasjon eller dårlige lufterutiner

Inneklimaet i boligen er påvirket av hvordan boligen er utformet, materialvalg, innredning, ventilasjon og hvordan boligen rengjøres og brukes.


Barn blir lettere og oftere smittet både av virus- og bakteriesykdommer enn voksne. Det er mye i luften vi puster inn som kan skade helsen på kort og lang sikt.?

  • barn oppholder seg i gjennomsnitt 90 % av tiden innendørs, og små barn enda mer.
  • inneluften er ofte mer forurenset enn uteluften.
  • mennesket er storforbruker av luft. Voksne puster inn ca. 15 kg luft i døgnet, og barn relativt mye mer i forhold til kroppsvekten sin.
  • astma og allergi ser ut til å ha vært økende hos barn og unge de siste tiår, og dårlig inneklima kan være en av grunnene til dette.
  • ?dårlig inneklima kan forebygges og utbedres mye ved hjelp av enkle tiltak.

Under beskrives viktige faktorer som kan bidra til et godt inneklima.

  • Unngå røyking innendørs.
  • Du bør gjennomføre så godt renhold som m?ulig minst en gang i uken.
  • Velg bygge- og oppussingsmaterialer som gir minst mulig avgassing.
  • Sørg for god ventilasjon i boligen.
  • Sørg for riktig temperatur i boligen.
  • Ta kontakt med kommunehelsetjenesten for råd om måling og tiltak for å redusere radonnivået.
  • Unngå for høy luftfuktighet.

For å sikre et godt inneklima, er det nødvendig med luftfornyelse i boligen. Behovet avhenger av en rekke faktorer som for eksempel valg av bygningsmaterialer, hvor mange som bor i boligen, ulike forurensende aktiviteter og hobbyaktiviteter. Ventilasjon skal redusere fuktighet og forurensning ved matlaging, vasking og dusjing. 

Det er viktig med vinduslufting uavhengig av ventilasjonssystem. Åpne vinduer i ca. fem minutter gir god utskifting av luften i rommet. Det er også viktig å holde avtrekksventiler åpne. Slik kan friskluften som kommer inn gjennom ventiler i yttervegg, fritt strømme fra stue, soverom og lignende, og trekkes ut gjennom avtrekksventilene på bad, wc, vaskerom og kjøkken. 


Riktig innetemperatur er godt for alle. Spesielt bør man være oppmerksom på temperaturen for små barn, siden de oppholder seg nede ved gulvet hvor man normalt har den laveste temperaturen i rommet. 

Samtidig er denne sonen mest utsatt for trekk og ”kaldras” fra vinduer og andre kalde flater. Det er derfor viktig å plassere varmekildene under vinduene i rommet. For oppholdsrom bør temperaturen ligge på 20 grader og i soverommet 14-18 grader.


Høy luftfuktighet inne i dårlig isolerte hus kan gi duggdannelse på kalde vinduer og kondens på innsiden av yttervegger. Barnesenger, sofaer og skap bør derfor ikke plasseres helt inntil slike yttervegger. 

Kondens og muggdannelse inntreffer allerede ved overflatetemperaturer på 10-15 grader på kalde flater i kjellere og for tette hus. Foreldre må forsikre seg om at de ikke har fuktskader i boligen. 

Fuktskade med påfølgende mugg og soppvekst inne er et alvorlig miljøproblem og kan øke risikoen for astma og allergi. Muggvekst kan forebygges ved å unngå unødvendig fukttilførsel og bl.a. sørge for utvendig drenering og god ventilasjon ved fuktkildene som bad, vaskerom, kjøkken, kjeller og lignende. 

?Soverom for barn i sokkeletasje/kjelleretasje bør unngås. Klager på tørr luft er vanlig. Dette til tross for at målingene som oftest viser helt normale verdier. Problemene kan bedres ved å redusere eventuelle forurensninger og ved å se?nke lufttemperaturen.?


Radon er en usynlig luktfri edelgass som ikke kan registreres på annen måte enn ved måling. Kreft er den eneste kjente helseeffekten. Radon i boligen vil i all hovedsak komme fra grunnen som huset står på gjennom sprekker eller andre utettheter i kjellerrom, underetasje og lignende. 

Radon er lett å måle. For å redusere radonnivået finnes mange ulike tiltak. For råd om måling og tiltak anbefales å ta kontakt med kommunehelsetjenesten.